söndag 10 januari 2010

Struktur

Hmm..
Jag låg i sängen för länge idag. Tänkte gå upp tidigare än igår, men det var så perfekt temperatur under täcket. Lagom varmt, mjukt och skönt...
Så nu blev det lite stressigt istället eftersom jag ska iväg och repa.
Jag har gjort ganska mycket av det jag skulle, men jag inser att jag måste strukturera upp mig. Jag är sån. Behöver struktur. Om jag har det kan jag improvisera och ändå veta vart jag är på väg. Det är därför många tror att jag är väldigt strukturerad och har koll på läget. De vet inte att det är ett måste, för att kaoset inuti inte ska slippa ut...

Det får bli onsdagens uppgift tror jag. Min sista lediga onsdag. Nån timme kan jag ju använda till att organisera upp mitt liv några månader framöver. Så slipper jag den där hemska känslan av otillräcklighet...

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag behöver också struktur, men har helt åsidosatt det ett tag nu. Inte bra!

Antoinette sa...

Nej, man blir helt vilse. Plus att det är skitsvårt att komma tillbaka till strukturen.