onsdag 27 januari 2010

Paus!

Jo, jag har faktiskt lärt mig lite.
Det har fått bankas in, men jag lär mig...
Så jag stannade hemma ikväll. Skolkade från repet. Har inte gjort nåt vettigt, bara slumrat och slökollat tv. Som jag aldrig gör längre, för jag har inte tid. Så det var skönt.
Andas. Pausa.
Imorrn är sista dagen på gamla jobbet.
Nya går bra. Det är stressigt, ofärdigt och mycket, men det går bra. Efter 14 år vet jag vad jag håller på med, i alla fall såpass att jag skapar förtroende. Och det är ju nånstans grunden för allt.

Jag har redan släppt det gamla mentalt, jag märker det, men det ska ändå bli skönt att det äntligen blir på riktigt.

Up, up and away...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilket bra beslut! Slötitta på TV är precis vad man behöver ibland.

Blir ingen bättre kommentar än såhär just nu för jag "smygsurfar" på jobbet med kniven mot strupen...

En kram hinner jag med i alla fall! *kram*

Antoinette sa...

...och sen kom maginfluensan...