lördag 30 januari 2010

Hur man märker att man börjar bli äldre...

Återhämtningstid.

Efter att ha varit sjuk då.

Förut, om jag blev sjuk (vilket jag sällan blev), då var jag sjuk och sen blev jag frisk. Typ så. Maginfluensa, det hade man en dag, sen var man fit for fight igen! Nu är väl maginfluensa inte en sjukdom jag haft så jätteofta, men jag minns en gång när jag fick det på torsdagen och sen gick på stor fest på lördagen. Fast jag vill minnas att jag blev alldeles för full och hamnade på nån galen efterfest. Eller ja, minnas och minnas... Kanske inte så konstigt, med tanke på att det inte fanns så mycket i kroppen att sätta emot alkoholen. Okej, kanske inte bästa exemplet...

Nu, finns det liksom ett mellanläge. Inte sjuk längre, men inte riktigt frisk heller. Återhämtningstiden.
Då man går runt och känner sig allmänt svag och ämlig, har tråkigt, men orkar inte göra något.

Jag är helt säker på att det är ett ålderstecken. Kroppen tar längre tid på sig att komma tillbaka.
Eller, så är det ett sundhetstecken! Att jag lyssnar på kroppen och inte drar iväg och gör massa saker bara för att jag tycker att jag borde vara frisk.

Ni inser hur tråkigt jag har för att sitta och filosofera på bloggen om sånt här en lördagsmorgon?

Inga kommentarer: