söndag 31 januari 2010

Jag vill, men inte du.. Du vill, men inte jag.. När ska det bli rätt?

Nu kommer det ett sånt där funderande inlägg igen.

För jag funderar mycket, särskilt nu när jag är hemma och isolerad. Just nu funderar jag på det här med killar. Att träffa dem. Eller, att träffa rätt. För träffa nån är ju oftast inget problem i denna tid av dejtingsidor, facebook och gud vet allt. Herregud, jag hade kunnat dejta igår kväll om jag ville!
Men. Då kommer vi till pudelns kärna (varför säger man så?), det här med att träffa rätt kille.
Hur fan gör man det?
Vill jag bara knulla, då vill han mer, vill jag mer så vill han bara knulla. Telefonnummer utväxlas, sms skickas, man väntar på svar, blir förbannad, analyserar.. Det plingar i telefonen och plötsligt är förbannelserna som bortblåsta och allt börjar om.
Det var därför det var så skönt att det inte ens utväxlades nummer sist. Fast ärligt talat... Mitt ego hade velat att han skulle vilja ha mitt nummer. Missförstå mig rätt, jag är glad att jag slapp ett spel som inte skulle lett nånstans, men egot vill ha sitt...

Och det här med sex på första dejten. Ni killar som läser denna blogg (om ni finns.. eller några är ni väl!), vad tycker ni egentligen? Är det så sorgligt att det lever kvar att kvinnan är slampig om hon lägger sig första kvällen? Finns det i alla fall nån kille där ute som är jämställd nog att se igenom detta och som skiter i om det blir sex första, andra eller tionde gången?
Ibland vill man ha sex och ibland inte, så enkelt är det faktiskt. Och ibland vill man ha sex och en fortsättning. Ibland ångrar man sig efter sexet... Så måste (borde) det ju vara för båda könen.

Jag kommer inte fram till något, märker jag. Kanske inte så förvånande, hade jag löst detta hade jag väl inte suttit här, 30+ och singel.
Om jag skulle våga mig på någon slags tes, så är det nog att lära känna sig själv och våga lita på magkänslan. För ärligt talat, nog har den (i princip) alltid rätt? Även om vi är bra på att skjuta undan den.
Och att komma ihåg definitionen av galenskap: att göra något på samma sätt upprepade gånger, men förvänta sig ett nytt resultat...

8 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

Ja, ni killar därute, svara på frågan! God damit!

Antoinette sa...

Lyssna på VVP nu! ;)

Kattis sa...

Det här med hur man träffar rätt kille har jag inget svar på... jag hade nog en väldig tur bara... det var ju P som tog kontakt med mig. :) Men det där med pudelns kärna har något med Faust och djävulen att göra om jag inte missminner mig. :)

Antoinette sa...

Måste googla!
Hur träffades ni, katie? Den storyn tror jag inte jag hört! Eller så har jag glömt...

Kattis sa...

In short; Han mailade mig via Lunarstorm... haha! :) När vi hade mailat några gånger blev det "partylördag" och jag var ute med kompis L på krogen. När jag kom hem skickade jag (lite på lyran) ett mess till det mobilnummer jag trodde att han hade (vi hade inte messat eller pratat innan men jag hittade numret på hans firmas hemsida och hoppades på det bästa), det var rätt nummer och han svarade - att han var på nattbussen på väg hem från stan. Vi bestämde att han skulle cykla över till mig och väl där blev han kvar. :o)

Antoinette sa...

Så sött! :)

Anonym sa...

Hej raring,

Har hamnat lite efter här... Och inga svar har jag heller. Det är dejtandet will be the death of me. För alltid är det något man ska grubbla på, fundera över, vänta på, hoppas på...

Och att det är just tjejen som "gör fel" om hon har sex på första dejten är ju en gammal dammig sanning som genast borde raderas från våra medvetanden. Man är ju två!!! Jämlika parter!

Åh, ja. Nä. Nu får jag krypa isäng så kanske inte allt är så rörigt imorgon...

PUSS och tack för att du finns där hos mig som en klippa!

Antoinette sa...

Frågan är om det finns svar. Eller, det där blev ju konstigt..
Det finns så många regler och konstiga "sanningar" i dejtingspelet.. Kanske därför jag tagit en så lång paus.. Och nu ska man ut i det igen.. Nåja, den som söker ska finna, det håller jag benhårt på!!!
Klart jag finns där!
Kram!