fredag 22 januari 2010

Frågorna hopar sig...

Jag vet inte om det är en hämnd. Mina grannar kanske inte gillar Ella Fitzgerald på morgnarna.
Men helt ärligt, att börja spela en (jävligt illa sammansatt) mix av dr Alban, Lasse Berghagen och Charlotte Perelli kl 23.30 en torsdag? För att sedan toppa med lite E-type? Fast inte hela låten, utan refrängen om och om igen?
Nu hopar sig frågorna...
Är grannarna dj's på någon obskyr klubb med svensk musik?
Är grannarna Friskis&Svettis-ledare, som snabbt behövde ett nytt band till sitt jympapass?
Är grannarna ondskefulla människor, som insett att en människa som spelar jazz på morgonen förmodligen avskyr svensk klubbmusik?
Har grannarna helt enkelt ingen koll?

Hur som helst var jag så trött igår att jag somnade ändå, så om det var en hämnd föll den platt. Fast... Vad hände med den hederliga gamla arga lappen?


(tillägg: jag hatar inte svensk klubbmusik. I sitt rätta sammanhang är det jättetrevligt. I min värld är det sammanhanget bara inte en torsdagsnatt hemma i sovrummet.)

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag kan inte komma på värre tortyr än att lyssna på jazz, så om det var i mitt hus skulle jag nog ta till ganska skarpa åtgärder...

Antoinette sa...

Hahaha! Du skulle alltså ta till dr Alban och Lasse Berghagen? Det är fan det tunga artilleriet.. ;)

Jag har spelat jazz på hög volym hela eftermiddagen... Tur att inte vi är grannar! :D

Maria sa...

japp hellre Berghagen och Alban!

Antoinette sa...

Ajajaj...