onsdag 13 januari 2010

Fel!

Jag fick ännu ett schema från mitt nya jobb. Tydligen hade det första blivit fel. Fast det här andra blev också fel, för plötsligt var jag schemalagd 39,25 timmar, fast vi ska vara schemalagda 38,75. En halvtimme tillgodo alltså. Ingen större katastrof, men jag ringer väl och säger till imorrn, så att det blir rätt från början.

Är återigen sådär sugen på att gå till jobbet imorrn. Vill ju bara därifrån nu. Nya jobbet på fredag i alla fall. Roligt, spännande, lite läskigt... Kommer jag att trivas med arbetskamraterna..? Jag har ju lämnat yrket en gång, tänk om det är lika illa nu..? Kommer jag att fixa det, eller har jag tagit mig vatten över huvudet?

En sak tänker jag komma ihåg i alla fall. Ett jobb är ett jobb är ett jobb. Varken mer eller mindre. Jag ska ge 100 % när jag är där, men min fritid är min fritid. Så är det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket klokt konstaterat gumman. Work/life balance är mycket viktigt. Och att tänka på saker som antingen rör jobbet eller att man inte trivs på jobbet på fritiden är slöseri med vår dyrbara fritid. Då har vi ju en hel del bloggar att läsa/skriva tex!

Skönt att det snart är dags att fokusera på det nya (på arbetstid!) för dig.

Kraaaaam

Anonym sa...

Ett jobb är ett jobb är ett jobb. ... Nja.. tycker du det??
SJälv tycker jag att jobbet är en viktig grej, inte viktigare än den andra delen av sitt liv men eftersom man spenderar så mycket tid där så är det bra om man TRIVS... =)

Aurora sa...

:Lycka till!

Antoinette sa...

F&K: Det tog tid, och jag fick gå på många smällar, men nu vet jag... :)
Ia: Klart man ska trivas på jobbet. Det är ju därför jag byter. Men samtidigt... så är det faktiskt bara ett jobb. Det jag brinner för sysslar jag med på fritiden. Kunde jag, så skulle jag syssla med det på heltid, men man tjänar inte så mycket på det, tyvärr...
Aurora: Tack!

Kramar!