tisdag 19 januari 2010

Ont, det gör ont!

Det ömmar.
Baken, låren, vaderna... För varje minut som går stelnar de till.

Jag är inte så van vet ni. Igår var första gången på väldigt, väldigt länge.

"lyft knät på tre, sida, sida.. gå, gå, snurr och hopp. Höga hopp! och gå.. och gå.. och sliiiiide... snurra, snurra och kör från början!"

Dansaerobics.
Jag brukar tycka att jag är ganska bra på att ta koreografi. Brukar hänga på ganska bra. Men igår. Jag blev så arg! Arg för att kroppen inte fattar, benen hänger inte med, mitt räknande är en halv efter ledarens... Samtidigt går 55 minuter väldigt fort. Och när jag lyckas med ett steg blir jag löjligt glad och lever på det hela nästa varv.

På torsdag kör vi igen. Då ska väl träningsvärken hunnit gå över.

2 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Åhh vad kul.
Saknar jätte mycket men jag är ju den där jobbiga ledaren ;o)

Kram och hoppas du kan resa dig i morgon. Andra dagen brukar vara värst :o)

Antoinette sa...

Haha.. :)
Men ni behövs ju, annars skulle såna som jag inte ha träningsvärk... ;)
Kram