fredag 15 januari 2010

Poppa popcorn

Hur ska den perfekta popcornkastrullen se ut?
Jag har ju då ingen micro, så det är bara att göra på det gamla sättet om jag vill ha popcorn.
Kastrull, värme och olja. Men den gryta som är perfekt i storleken är inte den ultimata popparen. Majskornen poppar helt enkelt inte som de ska. Det bara ryker och osar och det ligger några små sega, svarta saker i botten.
Så hittade jag en annan kastrull. Mindre, men det poppade ordentligt.

Men ändå. Så mycket tjorv för lite popcorn.
Kanske dags att skaffa elektrisk poppare?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Köp en micro! De kostar ju bara 500:- nuförtiden!!

Aurora sa...

Jag hade ingen micro i min förra lägenhet (som funkade ordentligt), trodde att jag inte saknade det. Alltså. Det är så UNDERBART med micro har jag upptäckt nu... Lovar att det är värt det, BARA för popcornen! :D

Antoinette sa...

Men jag vill ju inte ha micro! Den får inte plats i mitt kök. :) En popcornpoppare kostar 349 kr på elgiganten...

Fast iofs vore det najs att kunna värma vetekudden så här i bistra vintertider...
En minimicro, kanske?

Anonym sa...

Har du inget skåp du kan stoppa in den i? Det gjorde jag, ville inte se den :o)

Antoinette sa...

Kanske, om jag hittar en liten.. Dags att ge sig ut på microjakt? ;)

Maria sa...

Jag använder en aluminiumkastrull med teflonbeläggning till popcorn, helt perfekt!

Antoinette sa...

teflon is the shit! :)