tisdag 12 januari 2010

Att stå med ett ben i varje läger

Jag vet inte om jag gjorde bort mig lite på jobbet idag.
För jag måste ju erkänna att jag fortfarande är smått irriterad över oviljan att låta mig gå.
I alla fall så sa jag att "mentalt slutar jag här på torsdag"! Och nu tror jag att det kanske lät lite för hårt. Lite som att; "på torsdag skiter jag i er och kommer dra benen efter mig och inte vara närvarande", och så är det ju inte. Det är bara det att mitt nya jobb börjar på fredag. Det är en helt ny verksamhet. Min energi och min kreativitet ska gå dit, så är det bara.
Samtidigt som jag då ska jobba kvar på mitt gamla. Trots att vi fått en vikarie och att det kommer en praktikant nästa vecka.
Känns ju sådär.

Jag är rädd att det kommer bli ganska splittrade veckor. Just därför är det så viktigt att jag bestämmer vart min energi ska gå.

Att de inte bara låter mig gå... Två veckor! Två ynka veckor...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aha?! Du är kvar på samma arbetsplats men ska börja på annan avdelning? Jag trodde du skulle börja nån helt annanstans?

Anna sa...

Ja, det känns nästan som att det är en principsak för dem och det gör mig arg. Varför inte släppa dig, de måste ju förstå att du vill vara med från början på nya stället!

Antoinette sa...

Smurfan, du hade fattat rätt, jag ska byta helt. Ännu större anledning att vilja gå... :S
Anna, ja, jag börjar undra. Det är ju inte som att de inte har en lösning som kommer den 1/2. Jag är besviken.