söndag 25 juli 2010

Söndagssysslor

Till slut var det då dags att bekänna färg för pappsen. Berätta om skrapet och den trasiga lyktan. Han tog det rätt bra, faktiskt.
Fast innan jag återlämnade bilen var jag och hämtade datorn hos sötnosarna på Elgiganten. De har bytt moderkort (låter värsta science fiction i mina öron) och nån kylgrej och det kostade... Nada! Jäkla tur att jag tog den där dyra försäkringen då jag köpte datorn. Har förmodligen sparat in det bara på denna inlämning.
Efter datahämtning bjöd A på fika. Med lite sunt förnuft och lite tur lyckades jag ta mig från Kungens Kurva till Huddinge snabbast möjliga väg. Fina A! Kaffe, småprat om sång, gemensamma bekanta, jobb...
Vidare till pappsen, visa bilen, klappa svarta djuret, som börjar bli en riktig gammal farbror, och slutligen skjuts hem.

Nu var det ju fart på damen. Lika bra att passa på, så jag drog snabbt ner i källaren för att äntligen pumpa min cykel. Framhjulet - check! Bakhjulet - pyyyyyys... Nåt jäkla knas med ventilen. Försökte fixa detta med allehanda tänger och skiftnycklar, men likförbannat pyyyyste det varje gång jag försökte pumpa.
Där pyyyyste min energi också.
Nu har jag i alla fall ätit sen lunch, diskat och sökt rätt på en cykelverkstad här i närheten. Får försöka hinna dit imorrn innan mötet. Jag sparar ju typ 10 minuter på att cykla till jobbet, så det vore skönt.

Och nu då?
Jag vet inte. Nån bra film kanske? Skruva upp en hylla, fast jag tror fortfarande inte att jag har rätt skruvar eller såna där plastploppar. Söka jobb kanske. Uppdatera CV:t i alla fall.

Eller så TV.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en faslig fart på dig idag, ge mig lite energi kvinna :)

Antoinette sa...

haha! Men jag startade rätt sent, sov till halvelva!

Amy Glaad sa...

Mysiga du! Tack för sällskapet =)

Anna sa...

Har du en bra mall för ditt CV? Jag behöver skriva ett nytt och tycker det är ganska svårt att få till ett bra.

Antoinette sa...

Supertrevligt! Mer sånt! Synd att det blir så mycket lättare med bil bara...

Antoinette sa...

Anna: nä, men jag tänkte leta en. :) Hittar jag en bra så mailar jag över den!

Anna sa...

Jättesnällt!