torsdag 29 juli 2010

en liten munsbit till shoppingdjävulen..

Det är nåt med att vara hemma såhär, jag blir så fruktansvärt shoppingsugen. (Nope, har inte bestämt mig ang telefonen ännu..)
Fick lite utlopp för det idag i alla fall, på IKEA. Smågrejer bara; en vaxduk så jag kan kladda, ramar som jag kan måla vita och kladda på vaxduken, en ljuslykta till sovrummet, värmeljus med dofterna äpple och äpple/kanel, servetteroch en fejkblomma.

När vi precis skulle lämna IKEA började det regna och åska som om vi vore nån helt annanstans än i Sverige. Folk blev som tokiga. Stod och trängdes nere vid utgången vid varuutlämningen, försökte ringa den som skulle komma med bilen, blev förbannade när de inte kom fram, snäste åt varann och åt vem som helst. Utanför var det bilkaos, hyttande nävar, välanvända tutor.
För lite regn. Roligt.

Egentligen borde jag packa. Jag blev utbjuden i skärgården av en kompis och ska vara i Täby 13.00 imorrn för vidare tur norrut. Men det är ju bara två dagar. Behöver inte så mycket. Och jag är trött. Jag packar imorrn.

Jag har i alla fall städat. Och målat ramar. På nya vaxduken.