måndag 26 juli 2010

Bronkit!

Det har inte riktigt varit min dag idag då.
Idag var ju dagen då jag skulle vara frisk och gå och jobba. När jag vaknade klockan kvart i sex av att klockan ringde och insåg att jag sovit skitlite för att jag hostat så jag kräktes, så var det bara att ringa jobbet.
Höll mig vaken till åtta och ringde vårdcentralen, som skulle ringa upp ca 11. Det gjorde de, men de hade inga tider till mig idag. Fick en tid på måndag för att fixa Sertralinet, men hostan var ju fortfarande ett problem. "Gå till Närakuten som öppnar klockan fem" sa sköterskan.
Jaha.
Så, för att slå ihjäl tiden, tänkte jag att jag skulle gå med min cykel till en verkstad som jag tagit rätt på. Verkstaden låg inte så långt bort, men med mitt flås just nu tog det ca 20 minuter. och då var det ändå nedförsbacke. Halvvägs dit kommer jag på att det är juli. Folk har semester i juli. Så även cykelverkstaden, upptäcker jag när jag är framme. Hurra. Bara att knalla hem igen, i uppförsbacke, med cykeln.
Akuten har man ju varit på förr, så jag tänkte att det var lika bra att vara där prick fem, när de öppnade. Jag kommer fram till kassan och förklarar mitt ärende. "Oj, det kan bli svårt", säger undersköterskan, "vi har inga tider utom en klockan tjugo i sju". Men ursäkta, akuten? Ska man boka tid på akuten? Ja tydligen, på Närakuten.
För att göra en lång historia kort, jag åkte tillbaka tjugo i sju och fick veta att jag har bronkit. Penicillin och två sorters hostmedicin och jag blev 500 kronor fattigare på kuppen. Och sjukskriven resten av veckan.

Men nu blir jag väl frisk i alla fall!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh fan, nåja medikament och papper på att du inte simulerar är väl inte så dumt. Värst är ju att man inte får sova på nätterna..brr..

Antoinette sa...

Ja, bara jag blir frisk nån gång.. Är så jäkla trött på att hosta och inte orka nåt!

Heart vs mind sa...

Åh, stackare. Hoppas penicillinet hjälper snabbt!

Antoinette sa...

Tack! Det hoppas jag med.
Hoppas du är ok oxå..

Amy Glaad sa...

Stackars stackars dig! Hoppas du kryar på dig snabbt!

Antoinette sa...

Ja det är faktiskt jättesynd om mig!!! Så trött på hostan!