söndag 18 juli 2010

höjer insatsen

Efter två whisky (enbart i medicinskt syfte, har inget att göra med vit period) igår kväll känns det faktiskt bättre i halsen. Fast jag blir fortfarande helt slut av att röra mig. Gick en promenad för att handla mjölk och började hosta igen. Så jag får nog stanna hemma imorrn. Snyggt att vara sjuk första dagen efter semestern. Men det är inte så mycket att göra. Är man sjuk så är man. Och jag vill inte börja med att vara halvkrasslig.

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att höja insatsen i mitt nya liv. Ingen alkohol och inget socker fram tills vi åker i oktober. Jäkligt tufft, men jag tror jag kan klara det. Alkoholen är inget problem, det är sockret som kan bli tufft. Men det kan gå. Det ska gå! Måste ju spara pengar också, så då har jag ändå inte råd att köpa sprit och godis eller glass...

3 kommentarer:

Amy Glaad sa...

Lycka till. Ring mig när/om det blir tufft så ska jag hjälpa dig att tänka på hur snygg du redan är och hur snygg du kommer att bli och framförallt hur sjukt roligt vi ska ha i Seattle!

Maria sa...

Heja! Jag trillade dit på glass idag... :(

Antoinette sa...

Klart jag är, jag ska, vi ska! Puss!
Maria, det är bara att börja från början.. :) Heja!