fredag 23 juli 2010

Faran med för mycket film

Det finns en nackdel med alla de här filmkanalerna.
Jag tittar på alla romantiska komedier de visar. Och ni vet väl? Ni vet att det är Hollywoods fel alltihop? Vår dröm om att träffa den perfekte. Mannen med stort M, Mr Big, Mr Darcy, call him whatever... Att svepas med, vår motsvarighet till riddaren på den vita springaren.

Så nu drömmer jag om nätterna. Jag drömmer att jag träffar någon. Jag drömmer om närhet, inte så mycket sex, men jag drömmer om att vara åtrådd och att åtrå.

Det är extremt frustrerande, inte minst för att jag inte har något som helst romantiskt i mitt liv just nu. Men drömmarna får mig att längta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

JA men jag menar ju det. du har satt ord på min främsta rädsla det är deras fel. Darcey å hela gänget som gör att man är ett känslomässigt våp utan hjärna. Fan också jag som trodde det var jag :P

Varför vara perfekt.. sa...

alla har vi en Mr Big och en Aidan......

Antoinette sa...

BdDt det är inte du. Du har blivit matad med Hollywoodromantik! Tror det kan vara en anledning till att man håller fast vid icke-förhållandena, man tänker att de ska förstå snart... Och så ska man bli sådär Hollywoodlycklig!
VVP vi har ju det. Det gäller att hitta sin egen lycka, tror jag, utan att jämföra.. :S