söndag 11 juli 2010

Nakengrannen spiller öl och bortförklarar sig

Nakengrannen spillde just ut en öl på sin balkong. En mindre fors som strömmade ner på balkongen nedanför och spred öllukt ända bort till mig.
Han stack upp huvudet över räcket och sa "du fick inget pårej, va?" Nä det fick jag ju inte. Herregud. Jag bor snett nedanför och det är säkert tre meter mellan balkongerna i alla fall.
"Det var bara vatten" sa han. "Säkert" sa jag. Kunde inte låta bli.
Jag menar, det var öl, inget tvivel om saken. Det stinker fortfarande öl därute. Varför var han tvungen att låtsas som om det var vatten?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha tänker bara på Becks granne, vill du ha en stänkare...

Anna sa...

Jag har börjat få jobbångest lite smått nu, ja redan! Rätt illa. Jag tar med mig boken ut och försöker mota det nu. Hoppas du har sluppit det so far, inte kul alls ju.

Antoinette sa...

haha, ja typ sån är han! Fast utan kläder...

Anna, nä, det är lugnt. Jag är rätt bra på att koppla bort. Ta det lugnt bara, njut av sista veckan!