lördag 17 juli 2010

Nya vita veckor

Jag känner mig så hängig!!!
Kanske att ont i halsen, luftrörsproblem, total trötthet och rännskita ändå inte bara har med värmen att göra?
Det skulle ju vara så typiskt. Precis när jag ska börja jobba. Har fan inte råd att vara hemma..

Som ett led i att må bättre har jag i alla fall bestämt mig för att ta en vit månad. Eller, en och en halv vit månad blir det. Resten av juli och hela augusti. Sen blev jag ännu mer stärkt i mitt beslut när jag läste det här inlägget, hos Anne Haavisto.
För jag har också tänkt på det. Att det alltid ska drickas. "Ska vi ses och ta en öl?" Jag har egentligen inget emot att dricka alkohol (förutom alla tomma kalorier), särskilt inte ett glas vin då och då. Kan vara skönt att få sig en redig fylla ibland också. Det jag inte gillar är när det blir alkoholen som blir viktig och inte att träffas. Där har jag varit, med mitt ex. För honom var alkoholen viktigare än det mesta. Inklusive mig och vårt förhållande.
Så nu pausar jag från alkoholen ett tag. Satsar på att må bra, komma i form och bli smal! The new me.
OBS jag tänker inte bli eremit igen, för det. Jag kan umgås med folk även om de dricker och jag inte gör det. I alla fall till en viss gräns, för sen blir det jobbigt att vara nykter. Eller så är det det att man inte vill veta hur man själv är när man är packad.. ;)

6 kommentarer:

Maria sa...

Jag märker också det mer nu, att det ska ifrågasättas när man inte dricker. Jag har själv gjort det, så jag är inte bättre jag. Har dessvärre trillat dit på glass under den vita sommaren, så jag har inte haft någon kalorivinst. Nu måste jag ta tag i det, ingen alkohol, socker, kaffe eller tobak ska rena denna kropp!

Antoinette sa...

Det har säkert jag också. Man märker det ju inte lika mycket när man dricker själv.
Ska du skippa allt!?! Modigt! Hur länge? Resten av sommaren? Inget kaffe?!? ojojoj... Jag vet ärligt inte om jag skulle palla.

Maria sa...

Jag är så beroende av kaffe att jag somnar på eftermiddagarna utan. Så kan jag ju inte ha det!

Antoinette sa...

Nä, det är ju inge bra.
Men att lägga ner allt på en gång.. I'm impressed!!!

Anonym sa...

Jag skall rensa upp mig själv efter semestern tänker jag, för jag vet hur det blir - det blir "ett glas" på nån uteservering under kvällarna.

Men jag håller med, när man bantar t ex är det så uppenbart att det sociala livet kretsar kring mat och dryck, det är freaking hopplöst! Det är småplock, bufféer och bib'ar. Och snacks. Och fika. Nonstop!

Starkt att hålla sig ifrån det.

Antoinette sa...

ja. Man måste ju kunna umgås på nåt annat sätt? Träna tillsammans kanske? :)