torsdag 29 juli 2010

Begär


Habegär.
Köpbegär.
Jag vill ha. Ge mig.
Behöver jag den? Nja.
Visst, enormt praktiskt att kunna läsa mailen när man inte är hemma. Och kul med en kamera som är i princip lika bra som min vanliga. Lite dyrare att ringa när jag inte får använda potten, men å andra sidan surfar jag gratis jämfört med 9 kr/dag.
Köpdjävulen i mig säger "Gör det! Köp den!".
Förnuftsängeln säger "Du behöver den inte. Du klarar dig på den telefon du har. Vad ska du med en ny till?".

Jag vet inte vem som kommer vinna...

2 kommentarer:

been there done that sa...

känner nästan att jag måste ha en iPhone, förtränger det faktum att jag köpte en ny Ericson i våras för att jag är så slarvig och tappar saker. Men en iPhone skulle jag väl inte tappa i gödselstacken ;)

Antoinette sa...

Jag har fortfarande inte bestämt mig!