lördag 10 juli 2010

Idag fick jag min oskuld tagen

Ja inte den då, men det fattade ni nog. Den försvann för många år sen, även om jag ibland undrar om den växt tillbaka, så längesen det nu var jag hade sånt roligt senast...

Nej, vi pratar biltvätt.

Jag har ju fått låna lilla pappas bil den här veckan när han varit bortrest. Utanför mig har jag skuggiga och bra parkeringar, men. Träden släpper ifrån sig nån jäkla sav eller nåt, så bilen blev ju alldeles kladdig. Kändes lite taskigt att lämna tillbaka en kladdig bil, så jag bestämde mig för att vara en god dotter och tvätta bilen.
Bara det att jag aldrig tvättat en bil förut. I automat, alltså.

Det verkade så lätt, men ack så svårt det blev... Förmodligen för att jag först inte fattade hur man skulle lägga i friläge i automatväxlad bil, så bilen rullade aldrig framåt. Jag trodde att jag kört fel in i spåret, så jag tänkte att jag skulle backa och köra fram igen, men se den gubben gick inte! Då började det pipa som bara den och så kom en OK-anställd för att fixa det. Det var bara det att hon kunde ungefär lika mycket som jag om biltvättshelvetet. Naturligtvis hade det nu kommit en annan bil, som också ville bli ren, och stod och väntade. Inte stressande alls.

Till slut hämtade hon en annan OK-människa och tillsammans fick de igång skiten. Så nu är bilen ren, men jag är genomsvettig. Bara att hoppa i duschen, för snart börjar det om. Rosédrickandet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. sicken syn... ;-)

Anonym sa...

Hi hi, hoppas rosédrickandet gick bättre än biltvättandet :P

Antoinette sa...

Jag är en jävel på att dricka rosé! :D