måndag 21 september 2009

vill inte...

Jag ska snart dra iväg för att repa julsånger, men jag vill inte! Jag vill vara hemma och ligga på min madrass och titta på tv.
Igår kunde jag inte somna. Det blev liksom ett annat perspektiv från madrassen än från sängen och så var det lite konstigt utan möbler i lägenheten. Dessutom kunde jag ju inte låta bli att läsa läskiga boken. Det gjorde inte saken bättre direkt.
Ändå vaknade jag innan klockan ringde imorse och, hör och häpna, gick upp! Det händer inte ofta, kan jag säga.

Åh, suck, nu är det snart dags... Hoppas jag kommer hem i vettig tid.
Jaja, snart är det onsdag. Jag har bestämt mig för att vara helledig och bara städa och packa om jag känner för det. Sen har jag ju hela helgen att göra resten.

Idag har jag dessutom lyckats knäcka till min högra stortå, så den gör skitont när jag går. Ingen aning om hur jag lyckades med det, men ont gör det.

Gnäll och gnöl... Egentligen mår jag ganska bra. Faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Julsånger!! Herregud, vad tiden springer iväg. Var ju nyss midsommar :oS

Antoinette sa...

Jag vet, helt galet... :) Fast vi började med julsångerna redan i augusti...