torsdag 3 september 2009

Fobier

Det hänger massor av riktigt vidriga spindlar utanför mitt köksfönster.
Jag gillar verkligen inte spindlar. Man kan nog säga att jag har en fobi. Spindlar och kackerlackor. Och tandläkare.
Knäppt att vara så irrationellt rädd för såna grejer, men det är jag i alla fall.

Kackerlackor vet jag inte ens varför jag är så rädd för. Jag tror det är för att de är så jäkla snabba, jag har ingen koll på dem. Kontrollbehov. Det gäller väl detsamma för spindlarna och tandläkaren, gissar jag.

4 kommentarer:

Maria sa...

Du slipper dem snart när du flyttar! :)

Antoinette sa...

Ja!
Risken är ju iofs att det finns spindlar där med.. :S

Kattis sa...

Usch! :( Själv har jag sedan jag flyttade till "nya" lägenheten upptäckt att jag har någon slags vårtbitar-och grodfobi. Ick! Oberäkneliga och äckliga. Såg 4 jättestora grodor på vägen hem.. så stora att de knappt kunde hoppa utan liksom krälade fram. Bläääh. Tror att mitt obehag också kommer sig att jag inte riktigt har kontroll på läget när jag möter hoppande grodor och hoppflygande vårtbitare. :(

Håller tummarna för att det är spindelfritt på nya stället! :)

Fröken Juli sa...

Samma här, med undantaget för kackerlackorna då. Men spindlar och tandläkare är hemska. Konstigt för de gör ju mig ingen skada. Däremot ormar som man faktiskt kan bli bitna av tycker jag nästan är söta, känner ingen rädsla alls när jag träffar på en liten huggis ;=) Konstigt med fobier..