onsdag 9 september 2009

Flyttar!

Nu är bytet klart!
Den 1 oktober lämnar jag söder, efter 12 år, och beger mig ut i närförort. 8 kvadratmeter större, 1000 kronor billigare i månaden och balkong. Jag kan leva med det.

Fast jag kommer sakna söder. Mycket. Jag drömde om att bo här, av en slump hamnade jag här.. Jag har förknippat mig själv och mitt liv i Stockholm väldigt starkt med Hornstull.
Samtidigt känns det bra att flytta. Ett nytt kapitel i livet, på något sätt.
Jag menar, jag är ju inte helt nöjd med livet som det ser ut just nu. Det känns lite som om jag fastnat. Att flytta blir en väldigt tydlig markering, nu börjar jag om.

Nytt, fräscht.
En nystart.

4 kommentarer:

Fröken Juli sa...

Vad skoj att flytta! Älskar att flytta in och börja organisera garderober och möblera. Blev nästan lite avis nu ;=)

Antoinette sa...

Ja det ska bli så roligt!
Fast jag bävar inför packandet... :S Det var ju några år sen jag flyttade senast, jag har lagt av mig vad gäller flyttpack! ;)

Kattis sa...

Flytt är bra, då kan man passa på att rensa ordentligt bland grejerna. :)

Vad snyggt du har gjort här på bloggen förresten!

Antoinette sa...

Tack! Måste ju fixa lite här med emellanåt.. ;)

Ja, nu blir det rensning!!! :D