måndag 21 september 2009

Dramatik i replokalen

Dramatiskt rep idag.
En av farbröderna från farbrorkören vi ska göra julkonserten med (de är farbröder, deras snittålder måste vara nånstans runt 55 och då räknar jag lågt..) svimmade av och ramlade ner på golvet, knappt kontaktbar. Som tur var fanns ju pappa doktorn där och kunde kolla puls och avgöra att det var läge att ringa ambulans. Nu verkar det som om allt är bra med honom, det var förmodligen värmen kombinerat med lite taskigt blodtryck och så, men lite otäckt är det när sånt händer.

Jag åkte i alla fall hem i pausen, eftersom jag också höll på att svimma av trötthet. Pratade lite med kvartettvännerna, de hade repat duktigt igår verkade det som. Jo, och så fick jag lite nya noter.

Nu ska jag fixa en kopp te innan jag motvilligt sätter mig på madrassen och tittar på den otäcka människan.. Jag måste ju se om hon är på riktigt!

Inga kommentarer: