söndag 20 september 2009

I'm moving on..

Stora flyttdagen.
Jag vet inte riktigt hur många som kommer och hjälper till, men det blir nog bra. Jag har packat lätt. Grundregeln har varit att jag själv ska kunna lyfta alla kartonger och kan jag lyfta dem så kan nog de flesta.
Det blir inte mycket kvar här efter idag. Madrass, tv, dator, lite kläder... That's it.
Jag har förrådet kvar att rensa också, orkade ju inte göra det igår. Men jag har två veckor på mig, så det ska nog gå bra. Jag tänker slänga massor där nere. Har slängt 4 fulla sopsäckar hittills, jag är stolt över mig själv!
Vissa saker vill jag försöka kränga först dock.. Nån som vill köpa ett oanvänt trangiakök? Eller en lergryta?

5 kommentarer:

Anna sa...

Lycka till i dag nu då!

Kattis sa...

Jag vet inte ens vad ett trangiakök är, så jag behöver nog inget. :O

;)

Anonym sa...

Det där e en himla bra regel, det där om att man ska kunna lyfta varje kartong själv. Den körde jag sist o det var väldigt uppskattat av mina stackars bärare - fort o lätt gick det o vips var flytten klar. Istället för knäckta ryggar, sura miner o kartonger som ger vika...!

Maria sa...

Jag är på gång, är några minuter sen bara!

Fröken Juli sa...

Har du kaffepanna till Triangiaköket? Jag saknar den till mitt kök.. Annars är det väl bra ge-bort-saker, en lergryta eller triangiakök kan man väl be bort i present?