onsdag 23 september 2009

Äldre och hårigare?

Det här med att bli äldre.
Det finns många fördelar. Man blir klokare, mer tagen på allvar. På många sätt är jag snyggare än jag var när jag var yngre (vi snackar 80-90-tal här...). Jag har bättre koll på mig själv och vem jag är.
Men det finns nackdelar också. Jag pratar om hår. Inte det jag har på huvudet, det är jag nöjd med. Ingen kvinnlig skallighet här. Men jag börjar få hår på icke önskvärda ställen. Baksidan av låren är ett sånt. Plötsligt dyker det upp långa svarta hårstrån där. Tårna är ett annat sånt ställe. Ska man behöva raka tårna?
Visst, det är ett I-landsproblem, jag vet. Men jag var inte riktigt beredd. Rynkor, celluliter och lite slapphet i kroppen, okej, det visste jag. Men detta hår? En otrevlig överraskning!

Nä, dags gå och byta blad i rakhyveln...

2 kommentarer:

Aurora sa...

hahaha. jag har rakat stortårna sen jag var typ 12!

Antoinette sa...

Oj! :) Jag har upptäckt problemet de senaste åren... ;)