söndag 16 januari 2011

sömnproblem

Det spelar ingen roll om jag går och lägger mig klockan 22 eller klockan 02. Om jag inte ställer klockan så sover jag hur länge som helst. Det är som om min kropp inte har några egna gränser längre, som om den inte kan känna av när den är utvilad. Jag tror att det har med medicinen att göra.
Vill inte äta medicin. Vill inte behöva äta medicin. Planen är att hitta alternativ. Att trappa ner till våren när ljuset och värmen kommer och förhoppningsvis kunna sluta helt så småningom. Jag har ju ändå ätit den i snart 3 år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är nästan desamma med eller utan medicin, jag är en trött människa och jag behöver mycket sömn...åtta timmar är nästan minimum.

Jag trappade ner i april tror jag och slutade i maj nån gång, så det är nog det bästa när solen kommit tillbaka och så att man ser till att man kommit igång och gör något vettigt och det har du ju redan :)