fredag 7 januari 2011

En fin kväll bland ungar och bubbel från Frankfurt

"Du är som en randig tröja" säger han. "Du är oftast så stark, det är de stora ränderna och sen kommer skörheten som de smala ränderna däremellan. Jag har nog aldrig träffat nån som är så både och, som du."
Fina fina M.
Det är få som får mig att känna mig så avslappnad och så okej med att vara jag. Till och med igår, bland sambo och livliga ungar.
Varför umgås jag inte mer med folk som får mig att må så bra?
Åh, jag vet svaret. Lathet, initiativlöshet.
Men inte nu längre!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen eller hur. Vänner som ger energi ska man behålla, sen dom andra kan man sopa lite fint under mattan :)

Antoinette sa...

Ja. Det är inte värt det med såna som stjäl energi.

Kicki & Jörgen sa...

Håller med första talaren ;-)

Janet sa...

Så som den bästa vänskapen är. Den där man ser sig själv i vännens ögon och ser någon och något vackert. Och om de tittar så ser de samma sak.

Antoinette sa...

Ja, precis så. :)