fredag 21 januari 2011

Let´s Dance och jag

Tänk om jag skulle vara med i Let's Dance. Gud förbjude. För nånstans, i en fantasivärld, så är jag jättebra på att dansa, bara jag försöker. Jag är en sån där som bara utvecklas med stormsteg från dans till dans. Att jag bara klarar att följa ca 8 takter innan jag vill ta över och att jag är dyslektisk vad gäller höger och vänster, det glömmer jag liksom lägligt bort.
Dessutom undrar jag hur jag skulle reagera på den, ofta erbarmligt, dåliga musiken. De slaktar låt efter låt. Jag är lika imponerad varje gång jag ser programmet, särskilt av deltagarna som arbetar med musik. Hur fixar de att fokusera på koreografin? Jag skulle komma av mig av ren frustration. Skrika FAN och skylla allt på orkestern.

Det är nog lika bra att jag inte är med i Let´s Dance ändå.

2 kommentarer:

Aurora sa...

Måste hålla med. Har sett det programmet typ en gång och var tvungen att stänga av för att bandet var så fruktansvärt dåligt.

Amy Glaad sa...

Jag tittar inte längre, blir bara arg... Det är riktigt dålig underhållning!