tisdag 18 januari 2011

Allting har en ände...

Sista dagen som heltidssjukskriven.

Just idag känns allt lite läskigt. Hur ska det gå? Hur ska jag få pengar? Vad ska jag göra? Kommer jag hitta nåt jobb jag vill ha och som vill ha mig? Kommer jag att tjäna tillräckligt på att vikariera? Hur kommer det gå att jobba imorrn? Kommer jag att palla att stiga upp klockan 6? Kommer jag att orka prata med mina kollegor?

Äsch, jag skiter i det nu.

Har varit duktig idag med, med maten. Snart ska jag gå och spinna igen.
Jag hyser en hatkärlek till spinning. Jag älskar att ta ut mig, svettas och att bränna massor av kalorier. Samtidigt är det så jobbigt, särskilt om instruktören och jag inte har samma musiksmak. Är det bra musik kan man ju förlora sig i musiken medan man ger järnet på cykeln.

I vilket fall är det faktiskt skönast efteråt. Så skönt.

3 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Usch jag hatar verkligen spinnig. Jag får krupp av att sitta still och mala på en cykel. Måste få röra mig till musik med heeela kroppen, inte bara benen. Men det är som du säger en grymt bra konditionsträning.

Duktig du är!

Det kommer säkert gå bra i morgon.

Kram

Anonym sa...

I know! Jag var på ett pass förra veckan med en kärring som spelade typ Glennmark, Eriksson Strömstedt... hallå eller?? Var är TAKTEN?? Det var sån skitmusik i 45 minuter, jag hittade inte takten en enda gång. Tacka vet jag gubben som hade passet igår,det var dansmusik rätt igenom, grymt bra!

Lycka till imorgon, försök att inte se det som ett hinder som skall besegras utan avdramatisera det. Du behöver inte "leverera" utan ta det lite vackert ett tag framöver.

Kram

Antoinette sa...

Petti: Tack för pepp!!! :D Jag är lite av en periodare på olika träningsformer. Just nu passar spinning väldigt bra eftersom det är en bra kombo med yogan. :) Fast jag tänker samma sak varje gång på uppvärmningen... "hur ska jag oooorka!" ;)

Hjärtat: Haha, igår spelades Tomas Ledin som sista låt... Nä, musiken idag var mycket bättre. Ett jäkligt bra pass överlag, får bli en standard.
Ja, jag ska ta det lugnt de här veckorna. Behöver ju som sagt inte bevisa något, ska ju ändå sluta.

Kramar!