måndag 3 januari 2011

Liten vardagsrapport mitt i sjukskrivningen

Det händer inte så mycket just nu.
Jag sover för länge på morgnarna, spelar fåniga dataspel (fast jag skulle sluta, jag vet... ), dricker för mycket kaffe och låter bli att städa. Men jag orkar inte ha ångest över det. Det löser sig. Jag löser det. Just nu unnar jag mig att vända på dygnet och dricka löjliga mängder kaffe.

Repade igår, fast det blev nog 30 % rep och 70% fika, middag och prat. Helt ok. Man behöver pratet, det är kittet. Och det vi sjöng blev väldigt bra. Vi gjorde framsteg.

Nu sitter jag vid datorn med Oprah på tv i bakgrunden. Oprah lurade precis dit 6 väninnor, trogna tittare. De trodde att de skulle få åka till ett hotell, fräscha upp sig och sedan få gå på showen dagen efter. Istället kör deras bil in i ett fejkat garage, som egentligen är Oprah's studio, och rakt in i direktsändning. Jag tycker det är fräckt. De hade sett fram emot att få piffa till sig, säkert ägnat mycket tid åt att fundera på vad de skulle ha på sig. Och så får de visa upp sig i tv efter två dagars bilkörning. Opiffade, skrynkliga och chockade. Inte okej, i min värld.

I eftermiddag är det KBT och träning. Jag skulle egentligen träffat en kompis för att gå igenom ett manus, men jag måste träna. Det blir tid till manus och repetitioner senare, jag fick just inspelningsschemat. Imorgon skulle jag egentligen träffa en anan kompis för bio och middag, mend et måste jag försöka styra om till en fika eller så. För jag har inte råd. Hur sorgligt är inte det? Jag får hoppas att hon tycker att det viktigaste är att vi ses.

Inga kommentarer: