onsdag 26 januari 2011

Fattig vår

Det blev inte direkt nån promenad idag. En superkortis för att hämta ett paket på Tempo, men den räknas knappt.
Roligt med paket! Jag hade beställt träningskläder och en morgonrock. Ett linne och ett par caprilånga tights passade, ett linne och ett par andra byxor var för stora. Morgonrocken är röd, mjuk, fluffig och alldeles underbar att krypa in i. Särskilt i min kalla lägenhet.
Imorgon måste jag till banken och sätta in pengar från kreditkortet till räkningskontot. Har inte hört nåt från Försäkringskassan, det lär väl ta ett tag.
Hur det än blir nu, så kommer jag att ha sämre med pengar den här våren. Jag ska kolla upp om jag kan få studiebidrag, jag ska kolla stipendier, men det tar ju sån tid att söka sånt där.
Jag inser att jag måste sänka mina levnadskostnader, så just nu gör jag en lista på billig mat, både vad gäller pengar och kalorier. Har ni tips är ni välkomna att lämna dem i kommentarsfältet.

5 kommentarer:

Aurora sa...

Gröt eller:
potatis, morot, lök, röda linser koka i vatten med buljong tills det går sönder. med keso om man vill lyxa till det ;)

Anonym sa...

Säger oxå gröt, och potatis (men de är ju inte så kalorisnåla). Rotsaker från grönsaksbutiker (INTE ICA). Man kan hitta kotlett & fläskfilé på extrapris ganska ofta (man behöver ju protein oxå). Handla uteslutande på Willys eller liknande.

Anonym sa...

Linssoppa och soppor i allmänhet. Det är tyvärr oftast mycket kalorier i billig mat, framför att mycket kolhydrater som inte jag får äta :(. Storkok eller mellanstora kok av köttfärssås å sånt. Du kan dryga ut med antingen rivna morötter eller linser. Kött är dyrt oftast..

Fisk glömmer man ofta det går att göra mycket gott med torsk,sej, lax, löja osv..

Anonym sa...

Jag satt ju häromdagen och dammsög webben för bra förslag då jag MÅSTE börja tänka ekonomiskt *läs SNÅLT*

hittade denna tråd där jag hittade massor av recept som jag sparat ner:

http://www.familjeliv.se/Forum-22-72/m36283863-1.html

Antoinette sa...

Tack alla! :)