måndag 3 januari 2011

Dag för dag

Nu har jag bestämt mig för att börja skriva dagbok. Ni vet en sån där med blad innanför en pärm. En riktig.
Nej, jag ska inte överge bloggen. Den här dagboken ska skrivas varje dag och blir mer som en koll på hur jag mår. Plus att jag tänkte göra lite självkänslaövningar i den också. Och det orkar jag inte göra här på bloggen, det blir för privat. Förhoppningsvis får jag syn på lite mönster i mitt mående.

Jag gjorde det förut, för några år sedan. Skrev varje dag i en almanacka, ni vet en sån där med ett blad för varje dag, i A5-format. Det är en sån jag tänker köpa nu med. Jag skrev varje dag. Inte långa stycken alltid, men något. Om det så bara var att allt var bra. Eller skit.
Jag skrev mycket om mitt dåvarande förhållande. Där kan vi snacka om att se mönster i efterhand. Inga roliga mönster heller. Men bra att ha på svart och vitt kanske, så man kan se om man börjar trilla dit igen när man träffar någon.

Så imorgon lägger jag några av mina stackars fattiga slantar på en almanacka! Får väl skriva upp den på "personlig utvecklingskontot".

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tror det vore en bra idé, inte bara se mönstren utan förhindra i tid som sagt var....om man nu har vett att se dom där mönstren. Kör hårt :)

Antoinette sa...

Japp, nu kör jag!

Anna sa...

Du som jag har fått för mig läser mycket, du har inte läst Spill?

Antoinette sa...

Nej, jag har faktiskt inte läst den! Du får säga om den var bra sen! :)

Aurora sa...

Uh, jag brukar ha rätt bra koll på pengar faktiskt men den här månaden är lite trög för mig också. Usch. Kram och hoppas att du mår bättre snart

Aurora sa...

Apropå fattiga slantar alltså.

Antoinette sa...

Tack! Och kram till dej med! :)