måndag 31 oktober 2011

Vad är väl ett fylleinlägg mer eller mindre..?

Jag valde att låta fylleinlägget ligga kvar. Inget jag är stolt över, men det är ju sån jag blir ibland. Det är jag. Det med.

I vilket fall funderade jag länge på om jag skulle säga något till M, att jag kände mig besviken och dissad. Det känns lite sådär att komma och säga det i efterhand, när jag hade chansen att säga det på en gång. För det hade jag ju. Jag fattade bara inte att det skulle kännas så förrän senare. Jag har aldrig påstått att jag är snabb.
Så, jag har bestämt mig för att inte säga nåt nu, men skulle samma sak hända igen, så säger jag till. Mera beredd, liksom.

Idag har jag startat dagen med att äta choklad och jellybeans. Mest bara för att få ut dem ur huset, för nu är det nog, igen. Förra veckan var skräp. Denna vecka ska bli nyttig. Idag ska jag ut och powerwalka/springa för första gången på 3 veckor. Det lär bli tufft, men fan, jag vill igång igen! Och nu är förkylningen borta, det känner jag.

13 kommentarer:

Kira sa...

Tyckte inte att inlägget var så farligt faktiskt. Vill också ha choklad...

Antoinette sa...

Nä inte så farligt, men det blir alltid lite patetiskt med fylleinlägg...
Här är det färdigchokladat nu! :)

Kira sa...

Äsch då. Jag tycker att det är kul med fylleinlägg. :)

Antoinette sa...

Kul med andras, ja! ;)

Åsa sa...

Börjar oxå om idag, har kört halv-Dukan och LCHF ett tag men nä, det är inte jag. Jag tror att skall man vara någorlunda viktstabil bör man helst äta det man verkligen gillar o jag gillar ju gröt, fullkornsbröd etc och kan inte vara utan. Och jag KAN ju gå ner i vikt när jag äter det oxå så... det är bara det att man måste skippa godsis o kakor som råkar slinka ner along the way, vilket är SJUKT svårt periodvis.

Igår hade jag kunnat äta en hel Aladdinask om jag haft en, galet sugen!!

Å fylleinlägget var inget farligt, absolut inte. Har sett (o skrivit) mycket värre ;)

Antoinette sa...

Ja, man måste hitta ett sätt som håller. Hur vet jag inte riktigt.. :S Men jag vet att jag mår bättre när jag äter mer protein och grönsaker och skippar gluten. Så det får blir nån sån variant, samt ha koll på hur mycket man stoppar i sig, såklart.

Haha, nä.. Jag är/var bara lite frustrerad över att jag inte kommer mig för att säga ifrån på en gång. Men, jag övar på det! :)

Aurora sa...

Jag räknar kalorier just nu. Har gått ner 2,6 kg på två veckor (ska gå ner ett per vecka). Fungerar bra. Det låter tråkigt men efter ett par dagar vänjer man sig och det känns inte längre som att man måste försöka pressa in ett antal kcal utan som att man har utrymme för att göra vad man vill med dem. Jag äter vad jag vill, men väljer jag choklad så måste jag normalt välja bort något annat eller träna röven av mig.

Shape up (app) använder jag.

Antoinette sa...

den ska jag testa! :)

Åsa sa...

Låter som Viktklubb :)

Antoinette sa...

Ja och jag gillar viktklubb. Har bara inte råd med det just nu... Ohc det här var en gratisapp, det gillar vi! :)

Aurora sa...

Jupp, inga konstiga grejer. Lär mig äta bättre, träna bättre. Välja och jag motiveras att träna när jag ser svart på vitt vilken skillnad det gör!

Antoinette sa...

skitbra! Jag kör på 0,75 i veckan, det känns lagom med lanzaroteresa och allt.. :)

Aurora sa...

hoppas du gillar den också :)