tisdag 1 november 2011

pmsnatt

I natt var jag arg.
Riktigt jävla förbannad.
I morse fick jag mens.

Inte för att jag inte hade anledning att vara arg.
M hade tagit en sömntablett och lagt sig före mig, vilket innebar att han sov sjukt tungt när jag skulle lägga mig och var liksom inte alls lika... anpassningsbar, som han kanske kan vara. Det var trångt, varmt och.. trångt! Plus att han låg på rygg och, inte snarkade, men andades högt.
Jag hade planerat att somna utan hjälpmedel, men när jag i ren ilska gått upp och lagt mig i soffan och läst en halvtimme och klockan började närma sig 3, insåg jag att jag fick vara ståndaktig nån annan natt. Bara att ge upp och ta en halv insomningstablett. Det tog väl en halvtimme, men sen fick jag sova.

Och sen kom mensen. Man måste älska dessa sammanträffanden...

4 kommentarer:

Kira sa...

På gång här också. Blä. Kunde räckt med en gång om året. Eller aldrig.

Antoinette sa...

Ja, typ!

Kira sa...

Jag köpte en stor påse lösgodis idag. Och vin. Hjälper lite. :)

Antoinette sa...

Hade jag inte sån tjockångest skulle jag göra detsamma!