onsdag 30 november 2011

jag passar på att vara i stunden och njuta av att det känns bra just nu

Egentligen har jag inte gjort så mycket mer eller annorlunda idag, ändå känns det så mycket bättre.
Sökt ett jobb, har jag gjort. Varit hos tandläkaren, hejdå 3000 spänn som jag inte har! Tur att min tandläkare är snäll och låter mig dela upp betalningen.
Jag sov bra inatt, det kan nog ha med saken att göra. Sov gott och vaknade i hyfsad tid.
Och så har jag ju fått sjunga. Dels igår, dels idag. Och så på lördag; genrep, och sen konsert på söndag.
Vi sjöng en av låtarna, som vi ska sjunga på konserten, på kören. Hångellåten, den där vi kastar oss över den manlige gästartisten. Den är jäkligt rolig och den passar oss väldigt bra. Särskilt mig. Jag har fått så mycket positiv feedback nu på sista tiden, så jag blir rent generad. Fast jag hör ju att jag utvecklas. Det är som om något har släppt och rösten bara växer. En jäkligt skön känsla, för shit vad jag har slitit mellan varven.
Det är nog en stor bidragande orsak till att jag mår bättre idag. Tänk om jag inte hade sången. Kören och kvartetten. Hur skulle jag överleva?

Annars ska jag på dejt imorrn. Fast först hänga med M, det ser jag fram emot. Alltså, inte msn-M som bodde hos mig, utan fina nya vännen M. Och jag funderar på att färga håret rött igen, typ såhär.


Fast det är ju längre nu, förstås. Men färgen. Vad tror ni?


8 kommentarer:

Anna sa...

Åh vilken fin färg! Jag älskar den där röda färgen och önskar att jag skulle passa bra i någon sån, är dock rädd att jag skulle se blek ut. Men åh vad jag skulle vilja.

Tycker du ska satsa på den helt klart!

Antoinette sa...

Jag har ju haft den förut, men jag är lite rädd att jag ska se ut som en tant.. :S Fast, jag är ju ingen tant, så varför skulle jag?
Och det går ju att färga tillbaka! :)

Anonym sa...

Snygg som fan. Klart du ska ha den :)

Pinglan sa...

Riktigt snygg färg!! Du kommer se superpinglig ut!! :-)

Åsa sa...

Ja varför är det så många kärringar som färgar håret rött??? De har liksom förstört för alla andra ;)

Men jag tycker det hänger på klippningen - en fräsch, modern o fräck klippning så kan du ha rött!

Anonym sa...

Så snyggt! Go for it!

Antoinette sa...

Klippningen är ju sådär just nu.. Eller, vilken klippning? ;) Det var ju några månader sen sist, typ tre! :D
Men jag testar nog. Efter helgen.

Saga sa...

Säger också ja på den! :)