tisdag 22 november 2011

nattsömn, dejttankar och kondominköp..

Okej, det gick rätt bra att somna själv igår. Okej, jag gick och lade mig efter 12. Och jag pratade i telefon med M i en timme först. Jag tror vi kände oss ungefär lika malplacerade i ensamheten. Men det var skönt att prata med honom. Ibland går jag bara och tänker för mycket och det var skönt att bara få prata som de vänner vi faktiskt är. Och, jag sov ända till morgonen! Inget vakna klockan fem och börja tänka. Det var så skönt att jag faktiskt struntade i tvättiden klockan sju och sov ända till nio.

Nu är adrenalinet igång lite igen, för jag ska ju på dejt, gubevars! Fast det är lite av en minidejt. Föremålet ifråga måste jobba över, men smiter ifrån nån timme för att träffa mig. Vet inte riktigt, kanske är jag som är cynisk och bitter, men jag tänker direkt att det är ett sätt att säkra.. Lite som att be en kompis ringa mitt i dejten för att kunna ursäkta sig och gå om det är trist. Men jag vet inte, det är ju egentligen skitsamma. Är det trevligt får vi väl ses igen, och är det inte det så.. Då kan det ju lika gärna vara.

Idag har jag köpt kondomer. Jaha, tänker ni, vad är det med det då? Jo, för det första var det jäkligt längesen jag köpte kondomer och för det andra.. Jag hatar att köpa kondomer, av nån anledning tycker jag det är lite pinsamt! Lite som att ställa sig på torget och ropa "JAG SKA HA SEX!!!".
Jag vet. Jag är fånig. Jag är 37 och borde kunna köpa kondomer utan att rodna. Men nu är det gjort i alla fall. Jag fixade det på apoteket, det känns lite lättare där. Insomningstabletter, treo citron och kondomer, undrar vad apotekaren tyckte om den inköpslistan...

Jaha, nähä. Dags att sminka sig lite då.

9 kommentarer:

Pinglan sa...

Jo, men det är pinsamt!! Hoppas du får en jättetrevlig dejt!!

Anonym sa...

Det funderade jag också på det här med kondomer. Jag har ALDRIG köpt och jag vet inte kan man åka till grannstan? Töntigt jag vet men gaaah det känns som om man är en gammal tant. Känns och känns...jag är en också blääää

Kira sa...

Ha ha! Min syrra köpte ett gravtest och ett 20-pack kondomer. :D

Och P.S. Jag tycker också att det är pinsamt, men på apoteket känns det mesta okej.

Kira sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa sa...

Jag köpte dagen efter-piller igår - DET är inte bra....

Antoinette sa...

Vad skönt att det inte bara är jag då! När jag blev ihop med mitt ex förbrukade vi helt sjuka mängder med kondomer, då köpte jag på Ellos, vill jag minnas. Storpack. Nu när jag tänker på det så kan man ju faktiskt köpa kondomer på nätet, att jag inte tänkte på det då! Ni förstår ju att det var längesen..

Antoinette sa...

Bara Jag; bättre att köpa ett än att låta bli, dock! Bra!

Åsa sa...

Mhm, jag siktar inte på att bli ensamstående mamma med fader i annat land... hoppas inget tagit sig :o0

Antoinette sa...

Det får vi hoppas! Men de brukar funka, de där pillrena. Har gjort för mig i alla fall. eller ja, har inte blivit gravid i alla fall..