onsdag 2 november 2011

igår vs idag

Dagen igår var inget att minnas.
Gick runt och var allmänt trött och seg, sådär som jag blir när mensen inte riktigt vill sätta igång utan bara hotar och småskvätter. Nära till självömkan och låghet.
Två jobb sökte jag i alla fall. Och diskade.
Sen åkte jag och sjöng och blev mycket gladare. Så är det ju nästan alltid.

Idag då.
Jo, jag har sovit bättre. Eller, jag har sovit rätt kasst, men jag tog ingen tablett och jag kan inte skylla på M. Fick myrkryp i bena och snurrade runt som bara den, så var det nån som var arg på nån inatt, så var det förmodligen han. Sen sov jag alldeles för länge på morgonen, men det kan jag ju unna mig än så länge.
Hittills är det en äta frukost-kolla datorn-dag. Snart tänkte jag att det ska bli en gå-ut-och-promenera-i-höstrusket-dag. Kanske en måla-bordet-i-köket-dag. Senare blir det åka-och-repa-dag.
Pretentiösare än så blir det inte.

Jag gillar idag bättre.

Inga kommentarer: