torsdag 24 november 2011

Tillåtande tankar

Sådärja.
Nu har jag sett till att komma på nytt möte på Vikariepoolen på tisdag, så förhoppningsvis börjar jag jobba igen på onsdag. Och, därmed sluta tänka för mycket.
Fast jag ska inte vara så hård mot mig själv.
Jag är ju mest irriterad över att jag tänker mycket på M. Men det är ju inte så konstigt att han spökar i huvudet. Vi har trots allt bott ihop och sovit ihop i två månader, det är klart att jag inte bara kan stänga av honom. Jag ska vara snäll mot mina tankar. Säga "jaha, är du där igen? Jaja, var det du, tills du känner dig klar" och inte obsessa så mycket omkring det.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Klart han kommer spöka ett tag... en så intensiv samvaro o så POFF, ingenting..! Skönt om du kan få vikarietimmar, dels för ekonomin o dels för att få nåt annat att tänka på :)

Heja!

Antoinette sa...

Ja, jag insåg ju det! Ingen ide att slösa energi på att tvinga bort honom, det går över. :)
Tack!

Maria sa...

Har läst att det ska vara bra att tänka så och jag försöker, när jag ska sova och jag inte vill tänka jobbtankar. Meeeeen vad svårt det är!

Antoinette sa...

Jag vet!! :S Det är ju inte så att jag lyckas hela tiden bara för att jag vet att det är rätt...
Men, man får öva och öva!