onsdag 5 oktober 2011

med eller utan kemi

Hostar vidare här hemma. Jag känner igen symptomen. Nu hoppas jag bara att bomullen i huvudet ger med sig snart, för det är nästan det jobbigaste. Att vara såhär seg och trög. Igår gick jag och lade mig helt utan kemiska substanser i blodet. Nån liten treorest kanske fanns kvar, men inga ångestdämpande och inga insomningstabletter. Det gick ganska bra. Alltså, ungefär samma som utan, faktiskt. Tog lite längre tid att somna. Sen vaknade jag ju efter några timmar, men det har jag gjort i alla fall så länge jag har haft besök i sängen. Det var skönt att se att det funkade okej utan. Jag vet att det inte betyder att det kommer funka varje kväll, men nu har jag i alla fall provat. Nu ska jag iväg på en casting. De ringde igår från ett reklamfilmsbolag angående en grej för Röda Korset. Jag har flera gånger varit på väg att ringa och avboka, eftersom jag känner mig tjock och ful och pms:ig, samt har bomull i huvudet. Men nu är det ju så, vill jag minnas, att jag lovade mig själv att inte avstå från saker på grund av hur jag känner att jag ser ut. Så jag åker på den där jäkla castingen och så får de väl säga nej till mig den här gången. Om det nu är så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Casting lät skoj :) det andra lät inte lika kul, jo att du kunde somna utan hjälp då

Antoinette sa...

det var rätt skoj! :)