torsdag 20 oktober 2011

Sömnlös och besviken...

Jag har en vän. En väninna.
Jag gillar henne, såklart. Annars skulle vi inte vara vänner.
Men jag funderar lite på vad jag egentligen är värd där. Jag tycker nämligen inte att jag märker nån direkt ansträngning från hennes sida.
Hon skriver på Facebook att hon saknar mig. Men ska vi träffas, då är det jag som får åka. Planerar vi att ses nån annanstans än i hennes trakter ställer hon alltid in. Är det inte huvudvärk, så är det mensont, så är det inga pengar. Fast då kan jag läsa att hon är ute och dricker öl några dagar senare.
Det tråkiga är att jag börjat ta för givet att hon ställer in. Senast idag hände det. Jag försökte få till en träff. Hon sa att hon ville, men gjorde inget för att hjälpa till att hitta en tid. Då lackade jag ur och menade att om hon inte vill så behöver vi inte träffas alls. Hon skrev tillbaka att hon ville, men att hon är pank.
"Kom hit och fika då" sa jag. Ja, det ville hon. Tills imorse. Först var det tjo och tjim, men sen.. Mensvärk. Och det är säkert så. Det är bara det att jag hade rätt, igen.

Jag kanske är lite extra grinig idag. Inatt har jag knappt sovit alls. Kom i säng vid 2, efter webcasttittande, och kunde inte somna. Vid fem gick jag upp och kissade och då vaknade M till och frågade om jag inte kunde sova. Så kramade han lite extra på mig (vi sover så sjukt ihopslingrade. Hur nära kan man komma utan att ha sex, liksom?), mysigt, men då blev det ju så varmt att jag absolut inte kunde sova.
Sen har vi i och för sig haft en mysig morgon, han tog sovmorgon, så vi åt frukost ihop, men det här med väninnan drar ju ner dagsbetyget lite. Jag vet fortfarande inte om hon dyker upp, men jag tvivlar starkt.
Det sista jag skrev till henne var. "det blir ju ofta bättre om man gör nåt" och det har jag inte fått svar på.

Kommer hon inte idag så ger jag upp, då är det hennes call.

7 kommentarer:

Aurora sa...

varför låter man folk hålla på så? jag gör det också. idiotiskt. det är inte värt det.

Anonym sa...

Detta är HELT oacceptabelt, jag har själv rensat bland mina vänner genom åren pga sånt. Och man kan ju tycka i denna tid, i din sits så behöver du allt folk som gör allt för att underlätta för DIG.

Sparka ut henne ur din krets om hon inte dyker upp!!!!!

Kram på dig*

Antoinette sa...

Gissa vad jag fick för sms nu. :/
Nu skiter jag i det här, betyder jag nåt så får hon anstränga sig. Det räcker inte med ord.

Kira sa...

Nästan samma sak hände mig idag. Jag såg att min kompis (sen 28 år!) var på fb så jag skrev att vi ju kunde ta kaffet idag. För säkerhets skull skickade jag ett sms också. Det var kvart i åtta imorse och jag har inte fått svar. I måndags skulle vi träffats men hon hörde inte av sig då heller. Inte förrän det var för sent. Kan man inte bara säga nej då? Irriterande!

Antoinette sa...

Ja, irriterande.
Grejen är att jag är ganska förlåtande, för jag har själv kunnat vara den som ställt in, när jag var deprimerad. Men nu var det liksom en gång för mycket. Hon gör ju saker med andra, varför är det alltid jag som ska stryka på foten?

Kira sa...

Jag förlåter också, men jag är sur i smyg. :)

Och visst kan man få förhinder, men det är det här med att inte höra av sig alls som retar mig. Hon har fortfarande inte svarat och nog måste hon ha kollat sin mobil efter åtta imorse?

Antoinette sa...

Ja det är skitdåligt. Slänga iväg ett sms kan man alltid göra!