onsdag 26 oktober 2011

En av de andra dagarna

Det låga hänger i lite även idag.
Känner mig tjock, både inuti och utanpå. Hostar fortfarande upp små gröna läskiga saker och jag känner mig svullen i ansikte och om magen.
Typiskt, när jag har en dejt.
Samtidigt känner jag att va fan. Han får väl ta mig som jag är, svullen och dan. That's me, liksom. Jag är svullen och låg ibland.
Nu kommer jag väl inte att vara låg på dejten, lite social kompetens har jag ju. Men ändå, det är skillnad mot att vara på topp.

Har ni tänkt på att vissa dagar känns allt så lätt, det bara funkar. Man bara flyter med i livet och det känns bra. Andra dagar är allt tungt och trist, minsta lilla grej blir ett projekt och allt är jobbigt. Idag är en av de andra dagarna.

Och så är jag less på att vara snäll jämt. Det där jävla karma verkar ju ändå inte funka, så jag kanske ska bli en bitch istället. Funderar på det.

2 kommentarer:

Kattis sa...

Ja! Jag har såna oflyt dagar hela tiden just nu. Kasst. Dessutom är jag så less på allt så att jag känner att kapitalet på mitt snäll-konto är slut och jag bara gnäller och håller på att bli en bitch.. :( (inget aktivt val här alltså, utan det går av bara farten). Crap.

Trist att dejten blev inställd. :/ Håller tummarna för en bättre dag imorgon (för oss båda). kram!

Antoinette sa...

Ja, vi hoppas på det!
Kram