tisdag 25 oktober 2011

Dejt no 1 - men...

 Att det alltid ska vara ett "men" med i bilden.

Första intrycket: trevlig, men lite.. slarvig?

Det höll i sig. Han var jättetrevlig. Lätt att prata med, vi har mycket gemensamt i sången. Men det räcker ju inte bara med ett gemensamt intresse. Han har inget fast jobb och, som det verkar, inga planer att skaffa sig ett. Hans klädstil var.. Ungefär som om han inte brydde sig.
Inget av detta är något egentligt fel, det är bara det att jag söker något annat. Jag vill träffa nån med stabil ekonomi, nån som bryr sig om sitt yttre lite lagom i alla fall, nån som liksom inte är lite av en förvuxen tonåring.
Vi satt och pratade i tre timmar och ja, jag kommer nog träffa honom igen. Mest för att kolla om första intrycket följer med även till andra dejten.

Imorrn ska jag träffa en konstnär. Apropå det där med stabil ekonomi. Hmm, hur tänkte jag där?
Men jag blir ju så nyfiken på de där estetiska killarna.

4 kommentarer:

Kira sa...

Tycker att du är så modig. När jag dejtar är det nästan alltid alkohol med i bilden. Vill också våga fikadejta.

Antoinette sa...

Här kändes det så enkelt, för jag visste att vi skulle ha mycket att prata om med sången.
Jag är liite mer nervös för imorrn!

Åsa sa...

Freudiansk fel-läsning; "vi har mycket gemensamt i sängen"... hahaha! Jag hoppade liksom högt där :)

Antoinette sa...

hahahahaha!!!
Vi får väl se om det går såå långt... ;)