lördag 8 oktober 2011

lördag

Sovmorgon, men jag vaknade rätt tidigt ändå.
Somnade ok, men vaknade innan M kommit hem och fick flashbacks till den där jobbiga tiden då såna situationer var vanligt förekommande. Alltså, att jag vaknade och den som skulle ligga i sängen bredvid mig gjorde inte det.
Det här är ju inte samma sak. Jag vet det, men känslan överföll mig lite. Som tur är har jag verktyg nu, så efter en liten stund somnade jag om. Sen kom han inte så långt efter det.

I alla fall, frukost och irriterande politiska diskussioner. Hyfsat uppretad tog jag mig ner till yogan och kände mig stel som en pinne. Men, som alltid... Efteråt var jag lugn, harmonisk och mjuk. Plogen har väl aldrig gått så bra.

Sen, bara slappat själv här hemma. Slösurfat, badat... Nu är det snart dags att fixa mat, sen ska jag på lokal minsann! Fashing väntar, tillsammans med en god vän.
Dags att öppna vinflaskan, tror jag. Från och med måndag är ju såna kolhydrater förbjudna. Nu ska tjocka tanten väck!

Inga kommentarer: