lördag 25 juni 2011

nedtrappning

Jag håller på att trappa ner min medicin. Min antidepp-medicin, alltså.
Det känns bra. Jag vill sluta. Jag ska äta halv dos i en vecka ungefär och om det känns ok så slutar jag helt sen.
Just nu känner jag mig snurrig. Yr och illamående. Eftersom jag inte drack mer än två glas vin och en liten vodka igår, så gissar jag att det är nedtrappningen som gör det. Symptomen när man trappar ner är ju likadana som när man börjar.
Men det är ok. Jag vet ju varför och jag tillåter mig att känna mig konstig. Om jag bara kan och vill ligga i soffan och läsa hela dagen så är det okej. Inga måsten. Och snart slipper jag biverkningar för gott, hoppas jag.

2 kommentarer:

Aurora sa...

Min utsättning var fullkomligt vidrig, och jag fick inga biverkningar ALLS vid insättningen. Är inte avis. Men det är skönt att vara utan. Kram

Antoinette sa...

Usch...
Men som sagt, det är värt det. Nu har jag ju inga måsten under några veckor framöver, så jag tror det är en bra tid att sluta på..