söndag 12 juni 2011

Kåtheten håller mig vaken...

Inatt, precis när jag skulle sova, hörde jag något utanför fönstret.
Jag sov på nedervåningen, i soffan. Utan persienner.
Det lät ungefär som om en full karl harklade sig, mixat med en hes hund som skällde.
Hjärtat hoppade högt. Det blev inte bättre av att jag höll på att läsa en bok där läskiga demoner virvlade runt kring husknuten.
Idag har jag fått reda på att det förmodligen var ett brunstigt rådjur som sprang runt och lät. Det var väl ungefär det jag misstänkte också, fast jag såg inget och vågade inte öppna dörren för att se efter.
I natt får dock rådjuren ge sjutton i att springa runt och vara kåta.
Jag blir för trött av det och what's in it for me, liksom? Inget kul för mig, minsann. Inte för dem heller i och för sig, att döma av hur de lät...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha den var kanske detssutom liiite fel ute eller finns det många rådjurstjejer kring området?

Antoinette sa...

Det finns det säkert, det är ju värsta vildmarken därute! :)