lördag 25 juni 2011

Hagel och hälsa

Tittar ut på en vansinnig hagelattack.
Bilalarmen på gatan går igång. Mina stackars blommor på balkongen slås ned till rötterna av de centimeterstora hagelkornen.
Samtidigt har jag precis klickat iväg en beställning på en pulsklocka. För nu, mina vänner, nu ska jag börja springa.
Lite inspirerad är jag av dejt no 2, som löptränar inför ett maraton. Tanken har funnits innan, vill jag ändå framhålla. Jag försökte ju i höstas, men var för otålig (som vanligt) och skadade knät. Nu har jag klickat in mig på Iform's hemsida och ska följa ett program för nybörjare. Och så en pulsklocka. Hittade en från OBH Nordica, nedsatt med 50 %. Den borde dyka upp i veckan som kommer.
Första löppasset är på 20 minuter, varav 5 minuter är löp varvat med gång. Resten är snabb gång. Känns nästan larvigt basic, men jag ska ge mig 17 på att följa det. Inga skador!

Det blir lite förändringar i dieten också. Mer viktklubb och mindre Dukan. Inte för att inte Dukan funkar, men för att jag inte pallar att undvika jordgubbar och vin hela sommaren. Det blir bara massa fusk och fusk är inte bra för karaktären. Bättre att ha koll, fast på ett annat sätt. Och så träna. Löpning och styrka. Och yoga, förstås.

Inga kommentarer: