fredag 10 juni 2011

Den blomstertid..

Fyra år sen jag var med på en skolavslutning, men idag var det dags!
Fint och gulligt och rörande och allt det där, och visst är det nåt rörande med massor av barn som sjunger Den blomstertid nu kommer. Och alla föräldrar med solen i ögonen.

Fast sen blev det fart och fläkt på Gocartbanan. Ända tills alla svängar och bensindoften fick mig att kasta in handduken. Och värmen. Hur man nu kan bli så sjöblöt av att sitta still och svänga på en ratt.
Sen buffé, typ. Och så dags att sladda hemåt med saaben.

Och nu, hemma med sommarchoklad i munnen. Imorrn blir det balkongpimpning.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag skulle behöva köpa lite mer blommor till balkongen men orkar inte ta mig iväg i värmen. Snart är det väl försent kan jag tänka. Hur pimpar du din balkong förresten?

Antoinette sa...

Aldrig försent, hoppas jag i alla fall. :)
Det blir lite blommor bara, och så tomater och lite örter. Vill hitta nån gammal trälåda på nån auktion eller nåt. Och så ska jag köpa sån där balkonggräsmatta.