lördag 18 juni 2011

De flockas..

Karaokekväll hos vännen H. Eller på hennes kvarterskrog.
Det är roligt. Folk sjunger av hjärtans lust. Jag sjunger också, för den söte karaokevärden om inte annat. Behöver inte säga till, jag blir uppropad ändå.
Sms:ar med Maria och med Mr Darcy. Han får heta så. Han är faktiskt lik Colin Firth. Med Maria om filmpremiären vi ska gå på, fantastiskt kul. Med Mr Darcy om morgondagen. Det verkar sluta med promenad och middag hemma hos. Spännande.
Samtidigt har jag ju den andre. Han som inte är min typ, men som är det ändå. Mer och mer för varje mail. Som jag ska träffa på måndag.
De flockas. Är det inte typiskt?

På tåget hem var jag trött och satte fötterna på sätet mittemot. Konduktören kom och log mot mig och jag tog ner fötterna. Såklart, jag vet ju. Konduktören gick längst bak i vagnen. Hittade en tidning. Tog den, kom fram till mig. Log och lade tidningen på sätet mittemot mig.
How sweet! Det ska jag minnas länge.

Och så gick jag visst vidare till final i en karaoketävling.

2 kommentarer:

Kattis sa...

gulle! (konduktören)

och kul med flocken!! :)

Antoinette sa...

Visst var han! Man blir överraskad ibland. :)

Ja kul.. Men lite.. Varför måste de komma samtidigt! Fast, den andre killen har jag ju som sagt inte ens träffat än, vi kanske inte klickar alls irl.