fredag 17 juni 2011

Att börja om

Jag ser honom sitta vid baren när jag kommer in i lokalen. När jag kommer fram reser han sig och ger mig en kram. Han är lång. Lång och snygg. Snyggare än på bilderna.
Vi sätter oss och jag beställer ett glas vin. Han har redan en öl framför sig. Vi börjar prata. Först trevande, efterhand mer flytande. Han frågar om jag har trevligt, jag säger ja. Efter ett tag frågar jag detsamma, han säger ja, att han är nyfiken, men lite blyg. Det märks inte. Han ger mig en komplimang, att jag ser bättre ut än mina bilder. Jag tackar och skojar om att det alltid är roligt att vara bättre live. Han säger att det är sant, att han inte smörar.
Vi pratar om det mesta. Allt från sommarnöjen till politik. Tar ett glas till. Han blir lite dragen, jag med. Jag avstår ännu ett glas, eftersom jag ska jobba imorrn.
Innan vi går bestämmer vi oss för att ses igen. På lördag.
När vi skiljs åt vid tunnelbanan kramar han om mig igen. Lite hårdare den här gången. Jag gillar det. Han är lång, bredaxlad och... manlig. Fina händer.
Kanske pirrar det, nånstans där inne. Kanske. Jag tror det.

Fortsättning följer...

6 kommentarer:

Tears and Pearls sa...

Yay! Vad roligt!!! :D

Aurora sa...

åh roligt med lite pirr!

Anonym sa...

Vad glad jag blir av att läsa det :)..

Anna sa...

Åh pirr är det bästa!

Kira sa...

Oj oj oj! :D

Antoinette sa...

Ja.. Jag försöker att inte tänka utan bara flyta med. Vi får se hur det känns imorgon.. :)