söndag 26 juni 2011

Kunskap är makt, eller..?


Även om det har varit torka på det sexuella planet ett bra tag nu, så hoppas jag ju på ändring på detta nu när jag blir av med medicinen. Men, då måste man ju ta hand om sig. Skydda sig, så att säga. Och jag måste erkänna, jag tycker det är lite jobbigt att handla kondomer. Önskar att jag var tuffare, men måste erkänna att här förvandlas jag till en fnissande tonåring igen.. Det blir liksom så uppenbart; "japp, jag ska ha sex!"
Som tur är finns då räddningen för oss blyga singlar, som fortfarande blir lite lagom rosenkindade när man ska köpa denna nödvändighet; nätet.
Dessutom kan man ju få intressant information, som jag såklart delar med mig av.
Till exempel:

Black Jack är en svart kondom som passar både till fest och vardag.

Okej... Vad bra! Så man inte tror att det är en vanlig gammal vardagskondom, typ profil! Fast ändå juste att dom berättar att den är ok till vardags också, så man inte sparar den och den blir gammal och torr.. Och varför är den svart...?

Mer info:

Profil är insvängd under ollonet, just där känsligheten är som störst.
 
En kär vän avslöjade för mej att alla de killar hon senast haft sex med använde Profil. Är detta anledningen? För annars är den ju faktiskt hela 0.01 millimeter tjockare än tex:

Cho-San är en extra tunn kondom. Kondomen är tillverkad av latex, som är ett naturgummi

Ja ni ser? Trodde tjockleken hade betydelse? Det har den för mej ialla fall. Jag hävdar, jag kan svära på, att jag känner skillnad på en Cho-san och en Profil! Men då är ju inte Cho-san insvängd under ollonet då förstås..

Sen har vi ju:

Näcken är en profilerad och knottrig kondom som ökar känslan för både honom och henne

Allvarligt.. Nån som har prövat? Jag skulle nog dra mej för att slita fram en Näcken med knottror.. Men vem vet? Det kanske är Näcken som är the shit!

Jag skulle då hellre testa:

Zenith är en latexfri kondom som är tillverkad av polyuretanplast. Den är extra tunn och leder kroppsvärme

Det låter intressant! Endast 0,035 millimeter! Tyvärr var den typ dubbelt så dyr som alla andra kondomer..

Sen om man vill bli lite mer avancerad har vi:

Amor Long Love. En glidmedelsbehandlad latexkondom med slät yta. Kondomen är utrustad med utlösningsfördröjande medel vilket gör att ni kan älska i timmar.

Oj. Även den finns med knottror och olika färger.. Kanske inget för första gången, eller..?

Slutligen:

En latexkondom med slät yta utan glidmedel.

Jag säger bara... Aj!

Påminner om reklamkondomerna som ett av brorsans band tryckte upp för ett antal år sen.. Tydligen inget glidmedel, utan nåt slags pulver, som talk.. Aj. (det var i min p-stavsperiod, så jag testade aldrig..)

Ja, hörni! Nu känner jag att jag gjort min medborgerliga plikt och spritt lite kunskap här i världen!

8 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker det är ok att köpa kondom; det betyder ju att man får ligga! De flesta killar jag träffat på med egna kondomer har också använt Profil och jag märker ingen skillnad personligen. Men tycker att svart är lite märkligt och knottror..? Är det skönt?

Anna sa...

Haha klart den ska va svart till fest!

Aurora sa...

hehe, oh, här har du kondomfantasten.

vi använder kondom trots p-piller och exklusivitet. köper på kondomkungen fast jag har inga problem med att köpa det i butik heller faktiskt.

knottror känns inte (för tjejen). om det skulle känna på er så får ni gärna invända, det kanske är jag som är "okänslig".

det finns en jättebra som jag såklart inte kommer på namnet på nu. den är jättestor (pösig) uppe vid ollonet men tight längsmed liksom. detta göra att förhuden KAN RÖRA SIG därinne, vilket är det man saknar när man använder kondom, tycker jag. helt klart mer känsla då.

dagens kondomtips från aurora ;)

Antoinette sa...

Underbart, mer kondomtips! :D

Anonym sa...

köp en Profil och en mindre, har för mig att Profil är lite större å Näcken mindre. Knottror eller inte spelar ingen roll ;)...jepp jag har jobbat i kiosk och vet också att Okeido var störst :P...

Antoinette sa...

Fast jag gillar Cho-San bäst, har jag för mig.. :)

Maria sa...

Intressant med rörelsefriheten, undrar vad den kondomen heter? (Orkar inte googla men gör det sannolikt snart ändå)

Maria sa...

Det måste vara http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Kondomer/Royal/. Hittar verkligen ingen annan modell som kan passa, inte ens i närheten. Royal, man hör ju på namnet att det måste vara bra.