lördag 6 juli 2013

Semester

Äntligen semester.
Äntligen slipper jag ställa klockan. Äntligen kan jag sitta uppe hela natten och sova till halvett om jag vill. Äntligen kan jag ägna en hel dag åt att spela Candy Crush saga om jag vill, utan att ha dåligt samvete för att jag inte GÖR något, för att jag inte utnyttjar tiden...

Min kropp har gått på sparlåga hela veckan. En helt vansinnig trötthet och trögtänkthet, kombinerad med att vilja äta massor av skräp. Det senaste kan i och för sig ha lite att göra med att jag druckit alkohol varje dag, som om jag redan haft semester. Inte mycket, men tillräckligt för att sätta igång skräpmatstarmen tydligen.

Men nu. Tre veckors frihet. Jag ska slappa, träna, äta bra, dricka vin, fika med vänner, cykla till nya stränder, sola på balkongen, läsa böcker, rensa garderoben och lära mig spela ukulele.

Eller inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

grattis! så underbart!

Kattis sa...

Härligt! Ha en riktigt skön semester! :)

Antoinette sa...

Tack!!